söndag 11 oktober 2009

Stunderna som är livet

Den här helgen har verkligen blivit en liten "fixar-helg", jag har fått en hel del gjort. Städat rummet och vårt akvarium plus att jag handlat till jobbet! Jag känner verkligen att jag gjort bra ifrån mig.
Inget av dom sakerna är särskilt stora men det är ju ändå livet. Jag bara älskar Jessika Gedins bokkrönikor i Elle. "Stunderna som är livet. De pyttesmå, betydelselösa, rasande lyckliga." Jag ska verkligen börja ta vara på alla dom små sakerna, dom som man inte tänker på utan bara händer. Det vardagliga bagatellerna som är ens liv: god morgon-sms:en från älsklingen, Grey's anatomy på onsdagskvällar, den obehagliga smärtan när man nyper sig i ögonlocket med ögonfransböjaren, gå naken under morgonrocken efter att ha duschat, komma på det krångliga ordet i korsordet, den älskvärda närheten på natten när man vaknat ur en mardröm, morgonkaffet i favoritkoppen, helgerna när man kan sova ut, raggsockorna när tårna förfrusit, teckningen från ett av barnen på jobbet, ögonblicket då du får ett deja-vú-upplevelse, när du får någon att skratta. Bara allt det där vanliga som händer en som blir ens liv. Jag uppskattar allt "det där."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar