lördag 10 oktober 2009

Åh vilken lyckad dag det blev igår.
Vi började med lunch, båda var verkligen så hungriga när vi kom in till stan så först hoppade vi av vid Östermalm för att gå till Saluhallen och ta en varsin sallad men väl inne upptäckte vi att det var omöjligt för det var fullt med folk och inget ledigt bord. Istället begav vi oss till Gamla stan för en sallad på ett mysigt café vid namn Café Kronan. I stort sätt varje gång jag varit i Gamla stan och velat ha något gott och äta så har jag gått till just Kronan, dom har både mackor, mer "matiga" rätter och självklart fika. Perfekt.
Efteråt gick vi till Gudrun Sjödén, en jätte härlig affär med både kläder och inredning. Jag hittade en massa fina saker. Köpte mig tillslut en superskön och gosig ulltröja som värmer gott i dessa kalla tider. Sen avslutade vi med en lång runda i Gallerian. En riktigt lagom mor-och-dotter-dag tycker jag!

Ikväll är det landskamp, Sverige-Danmmark, och detta ska ses på hembygdens egna restaurang. Heja Sverige, bäst dom vinner ikväll så vi kan åka och spela VM!!!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar